loading...
دبیرستان امین شهرضا
احمدرضا حیدری بازدید : 227 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (1)

مدینة العلم صاحب الزّمان شهرضا-عکس هوایی

حوزه ی علمیه ی مدینه العلم صاحب الزمان(علیه السلام)در سال 1361 با توجه به سابقه درخشان علمی شهرستان شهرضا و قرار گرفتن در موقعیت جغرافیای ویژه و با توجه به شور و اشتیاقی که در این منطه برای فراگیری علوم اسلامی وجود داشت، باعث شد تا مرحوم حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ غدیر علی ممیز(ره) با همکاری گروهی از افراد نیکوکار در پی تأسیس یک مجتمع علمی- دینی مشتمل بر کلیه اماکن و تاسیسات و امکانات لازم از جمله:مدرسه علمیه، کتابخانه و مرکز مطالعات و تحقیقات،ساختمان و مجتمع اداری،سالن اجتماعات،مرکز خدمات رایانه ای ، انتشارات ، واحد های مسکونی و  ... تحت عنوان مدینه العلم صاحب  الزمان(عج)شهرضا برآیند. لذا به دنبال جلسات متعدد و بررسی امکانات موجود و بازدید از زمین های مختلف شهر، زمینی به وسعت 70 هکتار در دامنه ی کوه سفید مشرف به امامزاده شاهرضا جهت انجام این طرح انتخاب شد.

در مهرماه 1363 اولین بنای مجتمع که عبارت از یک انبار و سه اتاق بود جهت فراهم کردن کارهای عمرانی ساخته شد در مرحله اول طرح ،کلنگ حوزه علمیه به مساحت 13000 متر مربع زده شد که شامل 250 حجره کتابخانه ،مدرس سالن غذا خوری و سرویس بهداشتی می باشد با عنایت خداوند در سال 1375 پس از 12 سال قسمتی از ساختمان حوزه جهت استفاده طلاب آماده گردید و اولین گروه طلاب در سال 1375 مشغول به فراگیری علوم دینی شدند.
حوزه علمیه مدینه العلم شامل بخش های مختلف می باشد که می توان به مدیریت و معاونت های آموزش ،پزوهش و تهذیب اشاره کرد که معاونت آموزش وظیفه هماهنگی برنامه آموزش و امور اساتید را بر عهده دارد.
این مدرسه از وجود عارفی وارسته آیت الله نجفی قمشه ای(حفظه الله)برخوردار است که ایشان از شاگردان برجسته ی علامه طباطبایی(ره)،علامه حسن زاده آملی ،آیه الله جوادی آملی و شهید مطهری (ره) می باشد که درس های اخلاق ایشان هر هفته با حضور پرشور طلاب برگزار می گردد.
معاونت پژوهش به منظور تقویت و ساماندهی تحقیق و پژوهش طلاب فعالیت می کند.
معاونت تهذیب و تربیتی که در راستای اهمیت به مسائل اخلاقی و معنوی و تنظیم برنامه های مختلف از جمله :دعوت از علمای اخلاق و هماهنگی برنامه های مذهبی و اخلاقی فعالیت می کند. 
از جمله بخش های دیگر مدرسه می توان به :
1- کتابخانه مدرسه مدینه العلم با بیش از 30 هزار جلد کتاب
2- بانک اطلاعات نر م افزاری
3- آرشیو مجلات و مقالات
4- اتاق سایت
5- سالن مطالعه با ظرفت بیش از 150نفر
6- اتاق سمعی بصری اشاره کرد

مدرسه علمیه مدینه العلم صاحب الزمان (علیه السلام) از سال 75 تا کنون موفق به آموزش و تربیت بیش از 500 نفر مبلغ و مدرس و علوم دینی شده است و باعث افتخار است که بعضی از اساتید کنونی این حوزه زمانی از طلاب محصلین همین مدرسه بوده اند .این حوزه تحت اشراف مستقیم مرکز مدیریت حوزه علمیه ی قم می باشد و به حول قوه الهی در سال تحصیلی 90-91 با بیش از 200 نفر طلبه در پایه های درسی 1-6 کار آموزش – تربیتی خود را ادامه خواهد داد. این حوزه در راستای وظیفه دینی در زمینه های مختلف فرهنگی ، تبلیغی نیز فعالیت دارد که از آن جمله می توان به اعزام بیش از دهها نفر مبلغ به مدارس و دانشگاه ها در طول سال ،پاسخگویی به سوالات شرعی ،تبلیغ مکتوب و چهره به چهره اشاره کرد و همچنین آمادگی خود را جهت کمک پژوهشی و تحقیقی به هرگونه طرح و ایده ای که در راستای تبلیغ و ترویج معارف قرآن و عترت باشد اعلام می دارد.

 برنامه های آینده حوزه علمیه مدینه العلم صاحب الزمان (علیه السلام):

از برنامه های آینده حوزه علمیه مدینه العلم صاحب الزمان (علیه السلام)می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- برقراری دروس سطح 2 حوزه تحت اشراف مدیریت حوزه علمیه ی قم
2- تدریس مکاله عربی
3- انتشارات مدینه العلم صاحب الزمان(علیه السلام)
قابل ذکر است که 75 درصد از عملیات عمرانی مدرسه علمیه تاکنون انجام شده است که با تکمیل نهایی آن ظرفیت پذیرش بیش از چهارصد نفر طلبه را خواهد داشت . کلیه هزینه های عمرانی و ساختمانی مدینه العلم صاحب الزمان (علیه السلام)طبق سنت حسنه گذشته از محل نذورات و هدایای مردمی تأمین شده است و می توان آن را از مهمترین مراکز فرهنگی و دینی مردمی در کشور معرفی کرد.

منبع:http://madinatolelm.org

احمدرضا حیدری بازدید : 342 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غدیر علی ممیز

عالم ربانی مرحوم حاج شیخ غدیر علی ممیز

درعیدغدیر سال هزار و سیصد و هشت هجری شمسی درشهرضا نوزاد مبارکی به تقویم دنیا سلام کرد وپس از شنیده پژواک اذان واقامه در گوشش جستجوگرانه عالم نو وهمراهان جدید رابه نظاره نشست.

به یمن روز تولدش اورا غدیر علی نامیدند تا به مدد روشنی بخش زمان ومکان ،غدیر گشای علویان کوی خویش باشد .

عقربه های تاریخ زندگی اش نشان از ورود او به حوزه مشهد وتحفه چینی از محضر عالم آل محمد (علیه السلام)دارد که پس اقامتی چند در تهران وآغاز دوستی با عارفانی بزرگ چون شیخ رجبعلی خیاط عازم درس آموزی در بزم طبیبان بی ا دعا در نجف اشرف شد .

حوزه ای به درازای هزارسال که به یمن طلای وجود امیرالمومنین (علیه السلام)یوسف حقیقت رابه همه یعقوب های مشتاق نوید می داد وخنکای دل آنها بود .

بهره گیری اش از محضر علمایی  همچون مرحوم آیت الله خویی وآیت الله حکیم نقد عمر او را وارد مرحله ای جدید کرد وآیه نفر عیارش را فزونی بخشید تا در سال هزار و سیصد و چهل و پنج زادگاه او بار دیگر حضور گرانسنگ او را تجربه کند .

از آنجا که او به خوبی می دانست الفبای (واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا)درگرو صرف(یعلمهم الکتاب والحکمه) است کتابستانی جذاب و شکیل را برای نسل نو با نام کامل کننده علوم یعنی حضرت صاحب العصر والزمان (علیه السلام)بنانهاد و در کنار آن با وجود تمام مشکلات کوچک وبزرگ سنگ بنای مدرسه علمیه ای راگذاشت که امروز ثمرات سی ساله آن در پهنای امت اسلامی مشغول خدمتند .

اوهمراه با نهضت وشور حسینی پیرجماران وقیام الهی مردم ایران در تشکیل حکومت اسلامی رنجهای فراوانی را متحمل شد ودرد شدید چشم که یادآوروحشی گری گنجه داران شکنجه در آن سالهای دور بود تاآخر عمر اوراهمراهی کرد .

اما این آخر راه نبود چه اینکه حکومتی جهانی درپیش وسربازانی زمان دان باید.یارگیری اوشب وروز نمی شناخت ودر قاموس تواضع او کوچک وبزرگ تفاوتی نداشتند.

او بااستفاده از متد (وانک لعلی خلق عظیم )هر روز لیست طلاب حضرت حجت (علیه السلام) را فزونی می بخشید وخنکای دل عاشقان علم مدرسه علوی بود .از آنجا که این ظرف وسیع را ظرافتی وسیع نیاز بود وقدمتش قدمی را می طلبید در اوائل دهه شصت قدم دررهی عظیم نهاد وبا تاسیس یکی از بزرگترین شهرک های علمی جهان اسلام بنام مدینه العلم صاحب الزمان (علیه السلام) محملی علمی ومعنوی را ایجاد نمود که بوی دلنواز آن مشام ها را به تحسین واداشته است .

آه های آهن سوز وعبادت های عابد پرور او بدرقه راه این بنای عظیم گشت تا انشاءالله از قطب نماهای معرفتی شیعیان در عصر تضارب ایسم ها باشد . تراوش افکار واندیشه های آسمانی او در مکتوب به اهل زمین پیوند خورد وبا عناوین (ریشه های ایمان ) و(پیوند زناشویی) و (ولایت وامامت امام علی در قرآن) قائد وسائق کاروان معرفت جویان شد .

سرانجام این پارسای پارسی در قربانگاه عید قربان و در آستانه هشتمین دهه از زندگیش بهترین متاعش یعنی غدیرستان وجودش را ممهور به مهر دادار نمود واهل زمین از وجودی فراخناک محروم گشتند.

نقد هستی داد وهستی جهان یک جا گرفت/عاشق آن باشد که گر سودا کند یکجا کند

به امید رهپوئی راهش ودلدادگی به کلامش....

منبع:http://madinatolelm.org

احمدرضا حیدری بازدید : 152 شنبه 19 دی 1394 نظرات (0)

نمازدراتاقژنرال

دورهخلبانىمندرآمریکاتمامشدهبودوبهتریننمراترادرامتحاناتپروازىبهدستآوردهبودم،ولىبهخاطرگزارشهایىکهدرپروندهاموجودداشت،گواهینامهخلبانىبرایمصادرنمىشد. سرانجامروزىبهدفتررئیسدانشگاه،کهیکژنرالآمریکاییبود،احضارشدم. بهاتاقشرفتمواحترامگذاشتم. اوازمنخواستکهبنشینم.پروندهامدرمقابلاوروىمیزبود. ژنرالآخرینفردىبودکهبایدنسبتبهقبولویاردشدنمدرخلبانىنظرمىداد.اوپرسشهایىکردکهمنپاسخدادم. ازسؤالهاىژنرالبرمىآمدکهنظرخوبىنسبتبهمنندارد.ناگهاندرِاتاقبهصدادرآمدومنشىژنرالواردشدوپسازاحترامازاوخواستتابراىکارمهمّىازاتاقخارجشود. بارفتنژنرالمنمدتىدراتاقتنهاماندم،بهساعتمنگاهکردم؛وقتنمازظهربود. باخودگفتماىکاشدراینجانبودمومىتوانستمنمازمرادراوّلوقتبخوانم.

انتظارمبراىآمدنژنرالطولانىشد. اندیشیدمکههیچکارىمهمترازنمازنیست. باخودگفتمخوباستنمازمراهمينجابخوانمتاپیشازآمدنژنرالخواندننمازمتمامشدهباشد. بهگوشهاىازاتاقژنرالرفتموروزنامهاىراکهدرآنجابودبرداشتموروىزمينپهنکردم. مُهرمراازجیبمدرآوردمومشغولخواندننمازشدم. درحالخواندننمازبودمکهژنرالوارداتاقشد. باخودگفتم:چهکنم؟نمازمراادامهدهمویاآنراقطعکنم؟بالأخرهتصمیمگرفتمنمازراادامهدهم،چونهرچهخدابخواهدهمانخواهدشد.نمازراتمامکردمودرحالىکهبرروىصندلىمىنشستمازژنرالبهخاطراینکهمعطّلشدهبود،عذرخواهىکردم. ژنرال،پسازچندلحظهسکوت،ازمنپرسيد: چهمىکردى؟!

گفتم: عبادتمىکردم.گفت: بیشترتوضیحبده.گفتم: دیناسلامبهمامسلماناندستورمىدهدکهدر

ساعتهاىخاصىازشبانهروز،باخداوندمناجاتکنیموناماینعبادت،نمازاست. زمانآنعبادتفرارسیدهبود.منازنبودنشمادراتاقاستفادهکردمونمازمراخواندم.ژنرالنگاهعمیقىبهمنکردوگفت: پساینگزارشهایىکهدرپروندهاتنوشتهاندبهدلیلهمینکارهایتبودهاست!گفتم: شاید!

نمىدانمخداوندبهخاطرایننمازچهاثرىدردلاوگذاشتکهقلمخودنویسشرابرداشتوگواهینامهخلبانىمراامضاکرد.آنروزبهاوّلینجاىخلوتىکهرسیدمبهپاسایننعمتبزرگىکهخداوندبهمندادهبود،دورکعتنمازشکرخواندم.

 

مِنَالمُؤمِنینَرِجالٌصَدَقواماعاهَدُوااللّهَعَلَیِه

ازمیانمؤمنانمردانىهستندکهبهآنچهباخداعهدبستندصادقانهوفاکردند؛

فَمِنهُممَنقَضىنَحبَهووَمِنهُممَنیَنتَظِرُوَمابَدَّلواتَبدیلً

برخىازآنانبهشهادترسیدندوبرخىازآنهادرانتظارندوهرگزعقیدهخودراتغییرندادند.

احزاب: 23

خاطرهاىکهخوانديدازسرلشگرشهیدخلبانعباسبابایى،یکیازشجاعترینخلباناننیروىهوایىبود. اودورهخلبانىراپیشازپیروزىانقلاباسلامىدرآمریکابهپایانرساند. شهیدبابایىدرسالهاىدفاعمقدس،ازخودشجاعتهاىبسیارىنشاندادوباهواپیماىجنگىخودبسیارىازهواپیماهاىدشمنراسرنگونکرد.اينرزمندهدليرسرانجامدرروزعیدقربانسال 1366بهشهادترسیدوازخودحماسهاىجاویدباقىگذاشت.

 

تهیه کننده:احمدرضا حیدری                 

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
تنها سایت دبیرستان امین شهرضا/اصفهان.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد سایت مدرسه امین چطور است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 795
  • بازدید کلی : 60,123